Indywidulny trening

Dzisiejsza moda na wysportowaną sylwetkę, zdrowe diety i hartowanie silnej woli przyczyniły się do wysypu w Internecie różnego rodzaju treści związanych z poradami i planami najrozmaitszych treningów fitness. Poza trenerami, dietetykami, specjalistycznymi magazynami, producentami żywności i sprzętu sportowego, możesz natrafić na amatorów wysiłku fizycznego, którzy będą rozwodzić się nad skutecznością pewnych ćwiczeń. Najczęstszym wabikiem jest tu hasło, że właśnie ten program treningowy jest maksymalnie efektywny i uniwersalny. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że każdy z nas jest inny i ma inne warunki fizyczne, jak również cele do osiągnięcia.

W czasach produkcji seryjnej, globalnych trendów i coraz bardziej ujednolicającej się kultury, ciężko o prawdziwy indywidualizm. Cóż, niestety nie da się seryjnie wyprodukować ludzi o zgrabnej i wysportowanej sylwetce – jest to wysiłek, który każdy z nas musi podjąć sam, przezwyciężając sobie właściwe słabości i ograniczenia. To, że każdy z nas ma problem z motywacją i że każdy z nas chce zrzucić zbędne kilogramy i wymodelować ciało nie znaczy jeszcze, że dla każdego z nas sprawdzi się to samo rozwiązanie.

Istota tkwi w różnicach
Wszyscy różnimy się od siebie, to fakt. I nie chodzi tu tylko o powierzchowność i fizjonomię, ale również o cechy morfologiczne, których nie widać gołym okiem. To właśnie te cechy odpowiedzialne są za potrzebę zastosowania zróżnicowanych planów treningowych dla poszczególnych osób, ponieważ to one czynią nas indywidualnymi. Właśnie dlatego profesjonalni trenerzy kierują się zasadą indywidualizacji układając plan treningowy dla konkretnego klienta. Wybrane metody i środki treningowe będą oczywiście ściśle dopasowane do postawionego celu treningowego tak, aby jak najszybciej osiągnąć upragniony efekt.

Twoje wyjątkowe ćwiczenia
Idealny zindywidualizowany plan to taki, który ściśle realizuje wybrany cel treningowy, jest optymalny jeśli chodzi o czas trwania oraz angażuje konkretne partie ciała, nad którymi chcemy pracować. Przede wszystkim jednak powinien on uwzględniać ewentualne przeciwskazania oraz branie pod uwagę naszej osobowości. Nie każdemu z nas będzie podobał się trening z innymi lub w miejscu publicznym, z kolei inne osoby czują się lepiej zmotywowane trenując w grupie. Ważne są więc nasze preferencje dotyczące metod wykonywania ćwiczeń czy to kardio czy siłowych lub modelujących. Chodzi o to, aby plan uwzględniał jak najwięcej informacji o osobie, pod którą jest układany.

 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe