Czy w ogóle warto ćwiczyć?

Rzeczywistości nie da się oszukać, dlatego chcąc zredukować tkankę tłuszczową, poza dietą niezbędna jest również systematyczna aktywność fizyczna. Wciąż jednak wiele osób zamiast regularnie ćwiczyć postanawia się głodzić. Wówczas wydaje się im, że nie trzeba trenować, ponieważ i tak chudną, tracąc zbędne kilogramy. Niestety efekty takiego odchudzania nie mogą się równać z procesem redukcji masy ciała, który będzie oparty i na diecie i na ćwiczeniach. Dlaczego? Oto odpowiedź.

Oczywiście, że można chudnąć stosując tylko i wyłącznie dietę. Pytanie jednak brzmi o jakiego rodzaju efekt ci chodzi? Trwałość efektu będzie zależeć od wielu czynników takich jak ‘stan wyjściowy’, czyli różnica między początkową i optymalną masą ciała, wiek, płeć i czas poświęcony na zrzucenie zbędnych kilogramów, jak też czas jaki nadwaga się utrzymywała. Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, których nabawiłaś się w ciągu zimy, dieta powinna być równie efektywna co ćwiczenia. Jeśli jednak szykujesz wielkie zmiany i chcesz znacznie zredukować tkankę tłuszczową, nie obejdzie się bez ćwiczeń.

Co widać gołym okiem?
Efekty regularnej aktywności fizycznej nie ograniczają się tylko i wyłącznie do utraty kilogramów. Stosując dietę możesz zrzucić zbędną tkankę tłuszczową, niestety nie ujędrni ona twojego ciała. Pamiętaj, że tracąc wiele kilogramów w krótkim czasie nasza skóra nie będzie wyglądać dobrze, jeśli nie będzie to wynikiem stopniowo zwiększających intensywność wysiłku fizycznego ćwiczeń. Dobrze dobrany plan treningowy sprawi, że twoja skóra będzie ładniejsza, twoje nogi smuklejsze, mięśnie wymodelowane i pupa podniesiona. To są efekty ćwiczeń, które widać  gołym okiem, a których nie zapewni ci żadna dieta.

Dlaczego warto ćwiczyć?
Aktywność fizyczna przede wszystkim wpływa na naszą przemianę materii, przyśpieszając ją znacznie. Podwyższona przemiana materii sprawia, że szybciej spalamy dodatkowe kalorie. Ponadto wysiłek ogólnie usprawnia nasz organizm wpływając pozytywnie na wszystkie układy. Dodatkowym plusem jest to, że zdecydowanie poprawia nastrój. Udowodniono, że regularne uprawianie ćwiczeń przyczynia się do zwiększenie swojej pewności siebie oraz działa przeciw lękowo. Jest to wynikiem tego, że aktywność fizyczna zwiększa produkcję endorfin, a więc substancji nazywanej ‘hormonem szczęścia’. Ostatnim powodem, dla którego warto ćwiczyć i który powinien utwierdzić was a w tym przekonaniu jest to, że trening utrwala efekty odchudzania na długo. Uprawiając sport masz pewność, że nie grozi ci efekt jo-jo, z którym boryka się wiele osób ograniczających swoje odchudzanie tylko i wyłącznie do diety.
 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe