Najczęstsze błędy rozpoczynających trening

Nadchodzące lato czy motywacja koleżanki sprawiają, że nagle „bierzemy się ostro za siebie”. Te nagłe zrywy pchają nas do radykalnych decyzji, ponieważ chcemy od razu widzieć efekty. Oczywiście tylko systematyczny trening stanowi najbardziej elementarne narzędzie do walki ze zbędną tkanką tłuszczową, ale musi on rozwijać się wraz z twoimi możliwościami. Pamiętaj więc, że proces treningowy musi być poprzedzony odpowiednią fazą adaptacyjną. Jej pominięcie grozi nie tylko szybką utratą motywacji.

Wszyscy ci, którzy chcą zredukować masę ciała powinni na stałe wprowadzić do swojego grafiku systematyczną aktywność fizyczną. Pamiętaj, żeby uwzględnić tutaj wszystkie ewentualne przeciwskazania – najlepiej skontaktować się z lekarzem przed rozpoczęciem treningu. Na szczęście coraz więcej z nas jest świadomych, że odchudzanie wiąże się z rozsądnym planowaniem i zbilansowaniem zdrowej diety z właściwymi ćwiczeniami, a nie z głodówką i przetrenowaniem. Najczęstszym błędem wszystkich, którzy dopiero zaczynają się odchudzać jest właśnie nieprzemyślane, samodzielne układanie grafiku treningowego.

Co robimy nie tak?
Każdy, kto rozpoczyna proces redukcji masy ciała zabiera się do pracy z ogromnym zapałem, mając nadzieję, że efekty będą widoczne lada dzień. Wówczas przygotowując trening od razu planujemy z rozmachem wybierając intensywne ćwiczenie w stałej konfiguracji. I to jest właśnie zasadniczy błąd, ponieważ zapominamy o okresie przejściowym i stopniowym rozwijaniu treningu. Pamiętaj, że za jedną z głównych przyczyn nadwagi uchodzi brak systematycznej aktywności fizycznej. Jeśli otyła osoba, która do tej pory prowadziła bierny tryb życia zacznie nagle bardzo intensywnie ćwiczyć to zwyczajnie podda swoje ciało szokowi. O ile nie dojdzie do poważniejszych urazów, skończyć się to może dość intensywnym bólem potreningowym, który będzie utrzymywał się kilka dni.  

Grunt to się przygotować
Podstawową zasadą zdrowego i intensywnego treningu jest przygotowanie organizmu do czekającego go zwiększonego wysiłku fizycznego. Dlatego właśnie zasadniczy trening powinien być poprzedzony fazą adaptacyjną. Powinna ona charakteryzować się dużo mniejszą intensywnością i objętością wchodzących w jej skład ćwiczeń. Jej celem jest przygotowanie cię do właściwego treningu, który spełni podstawowe założenia planu odchudzającego, wzmacniającego czy też modelującego. Istotne jest, aby te wstępne przygotowania zawierały ćwiczenia, które będą angażować wszystkie partie ciała. Z czasem powinieneś zwiększać ich intensywność.

 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe