Trenuj pole dance

Dzisiejszy świat aktywności fizycznej jest o wiele barwniejszy niż to miało miejsce jeszcze parę lat temu. Coraz częściej i więcej najróżniejszego rodzaju wysiłki, których raczej nie łączono z szeroko pojętym terminem „aktywność fizyczna”, są uznawane za ćwiczenia fizyczne i rodzaj treningu. Do tego typu nowości należy pole dance, który z dnia na dzień zyskuje coraz większe grono fanów i zapaleńców. Kluby fitness i szkoły tańca zaczynają umieszczać w swojej ofercie kursy pole dance, ponieważ wiele z nas decyduje się na tego rodzaju ćwiczenia przy próbie wysmuklenia swojej sylwetki.

Pole dance ma swoje korzenie w tańcu erotycznym, jednak sam w sobie – będąc formą sportu – pozbawiony jest jakiekolwiek zabarwienia erotycznego. Taniec na rurze łączy się również z gimnastyką artystyczną i sztuką cyrkową, zresztą szybko przekonasz się, że wykorzystuje się tu wiele elementów zaczerpniętych z akrobatyki, gimnastyki, baletu i fitness. Warto wspomnieć o tym, że sport ten stał się tak popularny, że doczekał się własnych mistrzostw świata, a w Polsce mistrzostw krajowych. Jeśli nie chcesz uczęszczać na specjalne zajęcia, możesz sama zaopatrzyć się w rurę i trenować we własnym domu.

Czy jest to forma ćwiczeń dla mnie?
To zależy od tego, co chcesz zrobić ze swoim ciałem. Pole dance poleca się szczególnie tym, którzy chcą wymodelować, wysmuklić i ujędrnić swoje ciało. Tak więc jeśli słyszałaś, że warto trenować pole dance, aby spalić zbędne kalorie, nie jest to do końca prawda. Chcąc spalić zbędną tkankę tłuszczową lepiej zdecydować się na ćwiczenia kardio, a pole dance zastosować później po to, aby nabrać mięśni i generalnie poprawić wygląd różnych partii ciała. Dodatkowo nie jest to sport przeznaczony dla kompletnych amatorów wysiłku fizycznego, ponieważ przed rozpoczęciem nauki należy odznaczać się dość wysokim poziomem gibkości i elastyczności.

Jak pole dance działa na nasz organizm?
Taniec na rurze przede wszystkim powoduje wzrost siły generowanej prze mięśnie. Dodatkowo sport ten wpływa pozytywnie na naszą wytrzymałość siłową, jak również poziom koordynacji ruchowej. Z tego powodu, że większość figur wymaga od nas wysokiego poziomu gibkości, znacznemu polepszeniu ulega nasza zdolność motoryczna. Istotne jest również to, że z tej racji, iż pole dance wykonywany jest przy użyciu obciążenia z własnego ciała, nie pojawia się ewentualność zbytniego rozbudowania mięśni. Bywa to problemem kiedy często oddajemy się pasji i trenujemy za wiele. Pole dance możesz ćwiczyć do woli, bez obaw o nadto muskularną sylwetkę. 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe