Jak zwiększyć skuteczność treningu kardio

Ćwiczenia wytrzymałościowe są jedną z najbardziej popularnych i przy tym najbardziej skutecznych metod na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Każdy, kto ćwiczy regularnie chcąc zredukować masę swojego ciała, jest świadom niezbędności treningu kardio. Z tej racji, że cel jaki sobie stawiamy jest tu niezmiernie istotny, ważne jest, aby ćwiczenia wytrzymałościowe odznaczały się jak największą efektywnością.

Pamiętaj, że ćwiczenia, których celem jest znaczna redukcja masy ciała muszą być odpowiednio dobrane i rozplanowane. W ten sposób zdecydowanie zwiększysz skuteczność swojego programu odchudzającego. Jak już wspomniano najlepiej sprawdza się tu trening kardio, który charakteryzuje się tym, że można uprawiać go przez dłuższy czas ze stałą, umiarkowaną intensywnością. Głównym założeniem tego rodzaju ćwiczeń jest bodźcowanie układu krwionośnego i oddechowego. W tym wypadku udział mięśni jest tylko środkiem do celu.

Odpowiednie parametry ćwiczeń kardio
Sam czas trwania naszego treningu kardio możemy łatwo zmierzyć przy użyciu stopera lub zwyczajnego zegarka. Warto jednak wyjaśnić co w ogóle znaczy umiarkowana intensywność. Chcąc sprawdzić czy nasz trening nie jest zbyt wymagający musimy przypilnować naszego tętna, czyli ilości uderzeń serca na minutę. W ten sposób będziemy mogli dokładnie monitorować nasz wysiłek i pilnować, aby ćwiczenia wytrzymałościowe były wykonywane ciągłą metodą. Pomiaru tętna najlepiej dokonywać przy użyciu specjalistycznych pulsometrów.

Utleniamy tłuszcze
Aby skutecznie pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej musisz utlenić tłuszcze, do czego dochodzi w warunkach tlenowych. Chodzi tu o taki stan organizmu, kiedy ilość dostarczanego tlenu przekracza jego zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Otóż właśnie takie warunki stwarzają ćwiczenia kardio, wykonywane z umiarkowaną intensywnością. Istotny jest tu również optymalny czas trwania ćwiczenia, który powinien trwać ok 30 minut, żeby w ogóle zacząć przynosić wymierne efekty. Im dłużej ćwiczysz tym więcej spalasz, jednak wiadomo, że na początku nie będziesz biegać całej godziny. Wydłużaj czas treningu stopniowo. Należy tu również podkreślić, że regularne i systematyczne wykonywanie ćwiczeń wytrzymałościowych z umiarkowaną intensywnością skutkuje tym, że czas niezbędny do pozyskiwania większości energii z utleniania tłuszczów ulega skróceniu. Innymi słowy twój organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową szybciej po rozpoczęciu treningu, niż miało to miejsce na początku twoich starań.

 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe