Zalety treningu w podwieszeniu

Współczesny świat oferuje nam wiele alternatyw dla tradycyjnych dyscyplin sportowych. Jeśli nużą cię konserwatywne metody treningowe i lubisz w prosty sposób urozmaicić swoje ćwiczenie, musisz koniecznie spróbować treningu funkcjonalnego w podwieszeniu. Jest to świetny wynalazek dla wszystkich tych, którzy lubią często zmieniać miejsce treningu i którzy lubią wielofunkcyjne rozwiązania. Oto krótka charakterystyka sprzętu do ćwiczeń TRX.

Jeśli nie posiadasz wystarczająco dużej przestrzeni w domu, pozwalającej ci urządzić małą siłownię, a lubisz urozmaicone treningi powinieneś zdecydować się na zakup sprzętu TRX. Jego największą zaletą jest to, że trenuje każdą część naszego ciała. W domu wystarczy przewiesić taśmy przez drzwi i rozpocząć ćwiczenia. Po skończonym treningu chowasz pasy do szafki i odzyskujesz przestrzeń. Nie musisz inwestować w ciężkie i zabierające miejsce specjalistyczne sprzęty. Wystarczą ci taśmy TRX.

Czym jest TRX?
TRX to skrót od Total Resistance eXercise, odnoszący się do urządzenia o specjalnej konstrukcji, które stworzono na potrzeby amerykańskiej armii. Cały koncept opracował były komandos Randy Hetrick. Opiera się on na wielostronnym zastosowaniu zmontowanych linii i taśm, które łatwe i szybkie w transporcie, umożliwiały żołnierzom dbanie o wysoką formę fizyczną, jak również pozwalały na rozwijanie swoich umiejętności. Największym atutem tego sprzętu jest to, że możesz używać go w zasadzie wszędzie, ponieważ waży mniej niż kilogram, montaż trwa mniej niż minutę i można przechowywać go w małej torbie.

Jak ćwiczyć z TRX?
System Profesjonalnych lin TRX opiera swoje działanie na wykorzystaniu masy ciała i grawitacji w ten sposób, żeby stworzyć opór w trakcie ćwiczeń. Z tego powodu nie potrzebujesz dodatkowego obciążenia. Tego rodzaju ćwiczenia w podwieszeniu, poprawiają balans mięśni, stabilność stawów, zwiększają mobilność i wzmacniają prawie wszystkie mięśnie ciała. Jest to więc świetny rodzaj treningu przy każdego rodzaju dyscyplinie sportowej, pomagający utrzymać ciało w dobrej formie. Istotne jest również to, że regularne ćwiczenie na sprzęcie TRX poprawia postawę i zapobiega powstawaniu urazów, tak więc może być skutecznie wykorzystywany w rehabilitacji. Te zwykłe linki możesz stosować w rozmaitych konfiguracjach, wszystko zależy od partii ciała jaką chcesz trenować. Istnieje ponad 300 ćwiczeń górnych i dolnych części ciała, których intensywność można z czasem zwiększać. Ciężar oporu możesz dowolnie dostosowywać poprzez przemieszczenie punktu zaczepienia i kąta nachylenia.

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe