Odchudzanie w podskokach

Nie dla każdego monotonne bieganie i jednostajne ćwiczenia. Dla wszystkich tych, którzy lubią dynamizm i odrobinę zabawy, wymyślono skakankę! Ten przyrząd pamiętamy dobrze z dzieciństwa, a teraz możemy wykorzystać go do ćwiczeń, ponieważ trening z użyciem skakanki należy do wyjątkowo efektywnych i intensywnie energochłonnych. Jej zaletą jest prostota, sprawiająca, że świetnie sprawdza się w domowych warunkach.

Wbrew pozorem trening na skakance to nie dziecinna igraszka. Początki bywają zwykle dość ciężkie i większość z nas jest w stanie skakać od 5 do 10 minut. Głównym powodem tak ograniczonego czasu ćwiczeń jest to, że dyscyplina ta wymaga od nas dostatecznie wysokiego poziomu wytrenowania. Oczywiście trudności trzeba pokonywać stopniowo, zwiększając swoje umiejętności i nabierając kondycji. Skoki przez skakankę wyrobią wytrzymałość, skoczność i lekkość ruchów oraz doskonale wzmocnią mięśnie ud, pośladków, brzucha, łydek, grzbietu i ramion. Warto również dodać, że jest to dyscyplina ogólnorozwojowa, ponieważ do pracy zostaje zaangażowane całe ciało i większość grup mięśniowych. Z tego powodu, że jest to wyjątkowo intensywny trening możesz spalić bardzo dużo kalorii. Podczas zwykłego 30 minutowego spaceru spalasz około 100 kalorii, podczas biegu 330, a podczas 30 minut skakania przez skakankę aż 380!

Jak dobrać odpowiedni sprzęt?
Zdecydowanym atutem tej formy treningu jest to, że sprzęt do niego potrzebny jest zwyczajnie tani. Bardziej profesjonalne skakanki z licznikiem wykonanych skoków czy licznikiem szacującym ilość spalonych kalorii, kosztują od 20 do 30 złotych. Możesz więc sobie pozwolić na specjalistyczną skakankę bardzo wysokiej jakości. Pamiętaj jednak, że do odpowiedniego wykonywania ćwiczeń będziesz potrzebować amortyzującego wstrząsy obuwa. Miej na uwadze bezpieczeństwo swoich stawów i nie skacz na twardych powierzchniach jak beton. Tutaj lepiej sprawdzi się leśne podłoże lub domowy dywan. Równie istotna jest właściwe rozgrzewka, która pozwoli uniknąć zbytniego obciążenia stawów kolanowych.

Jak skakać?
Przede wszystkim musisz uważać na to, aby nieustannie utrzymywać prawidłową postawę ciała podczas treningu. Ważne jest też to, żeby mieć brzuch wciągnięty, łopatki ściągnięte a łokcie trzymać jak najbliżej ciała z dłońmi lekko odsuniętymi od tułowia. Same skoki należy wykonywać na palcach, nie na całej powierzchni stóp. Skakankę powinieneś wprawiać w ruch wykonując tylko lekkie obroty nadgarstkami. Nie pozostaje ci już nic innego jak zacząć skakać po zgrabniejszą sylwetkę.

 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Rozpocznij trening razem z nami! 

U nas dowiesz się m.in. o tym jak dopasować do siebie trening, jaki sprzęt wybrać i jak nie tracić motywacji!

 

buty halowe